Dragi kolegice i kolege,
ovo su odgovori na najčešća pitanja koja ste proteklih dana postavljali o Evidenciji nastave u ISVU.
Prvo, Evidencija nastave u ISVU ne obvezuje niti jednog nastavnika da evidenciju prisustva studenata na nastavi vodi na stroži ili detaljniji način nego što je to činio/la do sada. Svi nastavnici koji su bili pedantni u vođenju evidencije studenata i strogo brojali izostanke, mogu to raditi i dalje. Jedino sada umjesto vlastitih tablica ili ispisa/popisa studenata to čine direktno putem ove evidencije. Svi nastavnici koji nisu strogo zapisivali izostanke također mogu nastaviti sa svojom ustaljenom praksom.
No, nastavnici moraju evidentirati svoju nastavu, njen početak, trajanje, dvoranu u kojoj se izvodi i eventualne „mnogostruke“ kolegije (kućica Predmet za koji se nastava izvodi), kako je naznačeno u uputama koje ste dobili. Podatak o mnogostrukim kolegijima je iznimno važan za popravak ISVU-a koji je nužan.
Drugo najčešće pitanje odnosilo se na unos vremenskog termina nastave, na akademsku četvrt i kašnjenje, odnosno, raniji odlazak studenata s nastave. Vrijeme i datum su postavljeni na stvarno vrijeme, ali unos nije ničime ograničen i termini se mogu unositi i poslije same nastave. Mali broj nastavnika koji je do sada bilježio kašnjenja studenata na nastavu to mogu činiti i dalje, ali većina nas će te kućice o kašnjenju jednostavno ostavljati prazne.
Treće često pitanje su postavljali oni koji su već napredni korisnici i željeli bi imati mogućnost podjele studenata u grupe. Budući da smo pretpostavili da će cijela implementacija ove evidencije uistinu potrajati cijeli semestar, ta podjela je faza 2. Podjelu studenata po grupama (za vježbe, seminare, itd.) smo radili svaki put kad smo morali organizirati studentske ankete i o načinu na koji ćemo to provesti će svi zainteresirani biti obaviješteni vrlo brzo.
I, naravno, vrlo često pitanje je bilo moramo li to raditi baš svaki tjedan. Kao što je mnogo puta naglašeno, ovaj semestar je probni/uvodni semestar uvođenja evidencije.
Naposljetku, zašto to uopće radimo?
1.) zbog postepene informatizacije sustava studiranja. Trenutno imamo duplu administraciju (papirnatu i ISVU) i to dvostruko opterećuje sve nas.
2.) zbog spajanja izvedbenih planova i rasporeda. Za sada između te dvije važne komponente sustava studiranja ne postoji nikakva veza, što generira mnoge pogreške.
3.) popravka ISVU-a. Zbog nagomilanih šifri izbornih kolegija nije više moguće razaznati koji su „pravi“ a koji su neki povijesni unos, što uzrokuje pravu zbrku na Studomatima.
4.) zbog mogućnosti da jednom u budućnosti ne radimo evidenciju održane nastave (naše norme) „pješke“, što kod nas traje po nekoliko mjeseci i uvijek kasnimo s različitim izvještajima na Sveučilište i MZO. A sve uistinu može biti na dohvatu jednog klika.
Naravno, nastavne norme se ovaj semestar neće računati na osnovu ove evidencije jer je riječ o probnom semestru. Nastavna opterećenja (norme) će se iz ovog sustava određivati tek od akademske godine 2018/2019.
prodekanica za nastavu i studente,
doc. dr. sc. Tanja Bukovčan